Under Cover - HomeMade

 Mijn combi, naai- en borduurmachine kreeg een nieuwe hoes. Dit patroon is niet moeilijk, wel was het even uitzoeken naar de goede maten voor mijn machine. De maten in het patroon zijn voor Bernina machines, en ik heb een Brother met totaal andere maten. 
Maar met veel passen en meten is het uiteindelijk gelukt.
Voor deze hoes wilde ik de stoffen uit de serie HomeMade gebruiken. 
Ik had deze stoffen al vaker gebruikt en dacht dat ik met de restanten dit wel kon maken, maar dat viel even tegen.
Het was puzzelen, want ik had van alle stoffen net tekort. Maar het uitzoeken, passen en meten, geeft grote voldoening als het dan toch lukt wat je ogen had.

Natuurlijk koos ik voor de kleur paars.

De stof met de naaimachines moest ik doormidden snijden. Anders stonden zij maar voor de helft op de bovenkant. Deze strook aan de speldenstof vastgezet, want ik had niet genoeg stof meer met naaimachines. Maar dat geeft niet. Het zit aan de binnenkant van het grote vak. Dan valt het ook niet op dat ik andere stof genomen heb.

Voor de zijkanten had ik onvoldoende stof met de machines om deze te maken. Het zijn stukken stof die ik aan elkaar heb genaaid. Maar door het quiltpatroon is het net of de stof uit een stuk bestaat.

Hij past goed over de machine. Zelfs als ik deze in de tafel laat zakken op de lift, past hij nog goed.
 
Voor de achterkant had ik niet meer voldoende stof om deze hetzelfde te maken als de voorkant. Op deze manier opgelost. 

Ook de zijkanten hebben ritsvakken gekregen. Het patroon geeft aan dat aan een zijkant een meshvak komt. Maar ik vond dit niet handig. 

De flappen aan de bovenkant sluiten met twee magneten. 

En zo ziet het eruit als je de flap openslaat.

Dit is handig, kan je zo de machine aan handvat meenemen.


De klossenstandaard past er ook nog op.

Regenboogritsen met een bies afgezet.

En als je de hoes niet gebruikt is hij gemakkelijk op te vouwen.


Hij past nog net als ik de machine laat zakken in de tafel.

Ook voor de binnenkant kwam ik stof tekort. Deze stoffen komen uit dezelfde serie en passen er goed bij. Het is weliswaar de binnenkant, maar ook deze wil ik netjes hebben.

En zo is het een leuke paarse set om mijn werktafel.
 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.