Every Day Every Way

 Weer een nieuw model tas gemaakt, dit patroon heet Every Day Every Way, uitgevoerd in OOP (out of print) stoffen, uit de serie Monkey Wrench van Tula Pink.
Deze tas is een slag groter dan Bowl Me Over. Het patroon bestaat uit een aantal delen wat ook in andere patronen terug te vinden is. Zoals de vakken aan de binnenkant en de hengels, zijn ook terug te vinden in het patroon van de Catch All Caddy, en de zijkanten met de vakken is terug te vinden in het patroon van de Ultimate Travel Bag. 
De tas heeft een omschrijving als luiertas, rugtas en schoudertas. Je kan de tas dus ook als rugtas maken, of met riemen zodat deze aan een buggy bevestigd kan worden.
Ik heb de schoudertas gemaakt.
De tas is 30.5 cm. hoog, 38 cm. breed en 17.7 cm. diep. Niet alleen groot genoeg voor een luiertas, maar ook als tas voor workshops mee te nemen. 

De vrolijke apenstof. Alle stoffen komen uit dezelfde serie, Monkey Wrench. Alleen de binnenkant van de tas heeft een andere stof gekregen. Wel van Tula Pink, Fairy Dust in de kleur mint. 
Ik heb het patroon wat aangepast. Zo heb ik aan de voor- en achterkant van de paarse papegaaienstof een bies gezet, en deze kleur komt ook terug in de vruchten op de apenstof.

De achterkant is hetzelfde uitgevoerd als de voorkant. Ook het schouderstuk in de draagriem heeft aan beide kanten een aapje gekregen.

Ook de strips die aan beide kanten van de rits komen heb ik wat aangepast. Van de apenstof had ik net niet genoeg lengte stof, ik kwam net voor iedere strip een inch tekort. Met een groen/blauw stofje uit de serie de rits strippen langer gemaakt. 
Het is misschien een beetje smokkelen, maar dit valt niet echt op. 
Dezelfde kleuren komen terug in de andere stoffen.

Ook aan de zijkanten heeft de paarse stof een bies gekregen.

En ik heb hetzelfde stofje terug laten komen op de voor- en achterkant van de tas. Achter deze stoffen zitten de magneten verborgen die de vakken aan de voor- en achterkant sluiten. In het patroon staat dat je deze van de dezelfde stof maakt als de stof waarop deze vastgezet wordt. 
Nu vond ik het bijzonder lastig om dit te doen. Het patroon wil ik dan immers door laten lopen van beide stoffen, en omdat ik niet veel apenstof had werd het echt puzzelen om dit zowel als voor de voorkant en achterkant te doen. 
Dus opgelost met dezelfde stof als de biezen, staat nog vrolijk ook en als het vak dicht is zie je dit stukje stof niet eens. 
Dus waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan.

In het vak zit een aapje verstopt. Als je goed kijkt zie je dat er aapjes zijn die een wrench (moersleutel) in hun staart dragen.

Ook op de beide zijkanten staat een aapje.

De vakken aan de binnenkant. De mintgroene kleur van de achtergrondstof is moeilijk te zien op de foto.
Ook deze tas heeft aan de binnenkant een groot meshvak met rits.

Ik vond het leuk om de bananenstof terug te laten komen door de bies langs de rits.

En ook op de strippen langs de rits staan de aapjes.

Ook hier weer de stoffen aan weerszijden van de rits mooi gelijk laten lopen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.